abzarmarket abzarmarket .

abzarmarket

استفاده صحيح از دستگاه دريل مگنت

چگونه از دريل مگنت درست استفاده كنيم؟

هنگام استفاده از دستگاه هاي دريل مگنت موارد زير را در نظر داشته باشيد

براي چند ساعت اوليه كار با دستگاه دريل مگنت ( 8 ساعت اول ) به هيچ عنوان از حداكثر توان دستگاه استفاده نكنيد. پس از اين 8 ساعت مي توانيد با اطمينان از حداكثر ظرفيت دستگاه استفاده كنيد.

در هنگام استفاده از دستگاه حتما روي قطعه كار مورد نظر مگنت را روشن كنيد و در زمان عدم استفاده حتما مگنت را خاموش كنيد كه باعث خرابي سيم پيچ نشود.

در هنگام سوراخ كاري حتما از مخزن همراه دستگاه براي خنك كاري دستگاه مگنت خودتان استفاده نماييد و براي بالا بردن عمر مته ها نيز بهتر از از مايع هاي خنك كننده استفاده نماييد.

در زمان تماس مته به قطعه كار بخصوص مته هاي HSS بدليل شكنندگي بالا به صورت ضربه اي يا فشار بالا نيرو اعمال نكنيد كه باعث شكستن مته مي شود.

 

 www.abzarmarket.com FEPowertools magne

 

لقي ريل باعث شكستن مته در زمان سوراخكاري مي شود لطفا هنگام استفاده از دريل مگنت ميزان لقي حركت ريل را حتما مطابق دستورالعمل زير تنظيم نماييد.

 

سفتي لقي گير دريل مگنت چگونه تنظيم مي شود

ابتدا موتور را در كمترين حالت ممكنه قرار داده و به كمك آچار آلن و آچار همراه دستگاه ميزان سفتي لقي گير را به صورت زير تنظيم نماييد.
1) با استفاده از آچار آلن همراه دريل مگنت مهره ها را شل كنيد
2) با استفاده از آچار همراه دريل مگنت پيچ هاي مورد نظر را سفت كنيد. بايد ميزان سفتي به حدي باشد كه موتور در همان حالت ثابت بماند و براي براي جابجايي اندكي نيرو لازم باشد
3) پس از سفت كردن پيچ ها مهره ها را به اندازه كافي سفت كنيد تا از شل شدن جلوگيري شود.
گريس كاري را حتما به صورت زمانبندي مناسب و به صورت متناوب انجام دهيد تا كمترين خوردگي لقي گير در زمان سوراخ كاري اتفاق بي افتد.
داشتن لقي يكي از مهمترين دلايل شكسته شدن مته ها در زمان سوراخ كاري است و اگر مهرت لازم را براي سفت كردن پيدا كنيد شكستگي مته به حداقل خواهد رسيد.

دريل هاي مگنت و موارد ايمني در هنگام استفاده 

1) دريل هاي مگنت را بايد براي سطوح صاف و تميز مورد استفاده قرار دهيد و اگر در حالت غير افقي از آن استفاده مي كنيد بهتر است از كمربند يا زنجير نيز استفاده نماييد و حتما زمان بستن با كمربند يا زنجير موتور آن خاموش باشد.
2) در صورت ديدن هر نوع نشانه غير عادي در حين سوراخ كاري ابتدا دستگاه را خاموش كنيد و سپس مورد را بررسي و مجدد از دريل مگنت استفاده نمايي.
3) حتما قبل از خاموش كردن كليد مگنت كليد موتور را خاموش نماييد.
4) استفاده از دستكش و گوش گير و عينك در زمان سوراخ كاري لازم و ضروري است.
5) لباس مناسب كار و عدم استفاده از وسايل زينتي مانند دستبند و گردنبند و غيره كمك مي كند كار با امنيت بيشتري انجام شود.
6) بهتر است از دستگاه هاي دريگ مگنت كه در شركت هاي معتبر دنيا توليد شده اند مانند FE Power Tools‌ يا Alfra يا Metabo استفاده نماييد.
7) مته در زمان سوراخ كاري حتما بايد با روغن يا اسپري يا محلول خنك كننده هم از داخل هم از خارج خنك شود اين كار باعث ميشود سوراخ راحت تر ايجاد و عمر مته نيز افزايش مي يابد.
8) زمان تعويض مته بهتر است دستگاه را از برق بكشيد و با اطمينان كامل مته را تعوض نماييد.
9) حتما بعد از استفاده از دريل مگنت آن را تميز و خشك نماييد.
10) قبل از استفاده حتما پيچ و مهره ها چك شوند كه به اندازه مطلوب سفت باشند و مطمين شويد كه دريل مگنت شما به مولتاژ برق مناسب خود وصل باشد.
11) در زمان سوراخ كاري نهايت دقت را به خرج بدهيد و اگر در محيطي هستيد كه امكان اشتعال و انفجار هست بدليل جرقه هايي كه قطعات الكترونيكي در دريل هاي مگنت ايجاد مي كنند استفاده نكنيد.
12) براي جلو گيري از برق گرفتگي در محيط هاي بسيار مرطوب بهتر است از دريل مگنت استفاده نكنيد.
13) از محكم و پايداري قطعه يا سازه اي كه قرار است سوراخ كاري بر روي آن انجام شود مطمين شويد و سپس موتور را روشن كنيد.
14) حتما از جريان برق AC براي استفاده از دريل مگنت بهره بگيريد و جريان DC مناسب كار دريل مگنت نيست.

 

 www.abzarmarket.com Metabo magne

 

دريل مگنت در چه موارد استفاده مي شود

معمولا دستگاه هاي دريل مگنت براي سوراخ كاري روي فلزات و سازه اي فلزي طراحي و ساخته شده اند و در برخي مدل ها علاوه بر سوراخ كاري امكان خزينه كاري و قلاويز زني نيز وجود دارد. بهتر است از دريل هاي مگنت براي استفاده طراحي شده، استفاده كنيم نه موارد ديگر.

 

دريل مگنت و اسمبل كردن قطعات آن

سوار كردن مته ابتدا پين مركز سپس سوراخ پين و دنباله مته و بعد از آن شيار براي جريان مايع خنك كننده و سطح ساف براي ثابت كردن مته.
بهتر است ديواره داخلي و دنباله مته را براي اطمينان از جريان مايع خنك كننده كاملا تميز كنيد.
قبل از قرار دادن مته داخل اسپيندل دريل مگنت ابتدا پين را وارد سوراخ انتهاي مته كنيد و پس از قرار دادن مته داخل اسپيندل دريل مگنت به شكلي كه سطوح صاف روي مته روبرمي دو پيچ نگهدارنده روي اسپيندل قرار گيرد و آن را با آلن مربوطه سفت كنيد.

 

پايه مگنت

بهترين حالت ممكن استفاده از ورق 12 ميلي متر به بالاست.
توانايي مگنت حاصل از كويل هاي دريل مگنت به ضخامت ورق و همچنين لايه ، رنگ و سطحي كه دستگاه روي آن قرار بستگي دارد. ابتدا اطمينان پيدا نماييد كه مگنت كاملا به قطعه كار چسبيده و آنگاه موتور را روشن نماييد.
اگر دريل مگنت شما داراي مگنت دو كويل مي¬باشد. اطمينان حاصل كنيد كه هر دو كويل در تماس كامل با قطعه باشند.
از پريز مستقيم برق براي منبع تامين برق استفاده كنيد كه توان مگنت كاهش پيدا نكند و زماني كه سوراخ كاري انجام ميدهيد به هيچ عنوان زير دريل مگنت قرار نگيريد.
در صورتي كه روي لوله ها و سطوح غير صاف و سطوح غير مگنت قرار است سوراخ كاري انجام دهيد بهتر است از گيره هاي لوله و سيستم وكيوم مناسب كار خود استفاده نماييد.

 

سوراخكاري در دريل مگنت

مراحل زير براي بهترين نتيجه از كار با دريل مگنت توصيه مي شود:
براي مشخص كردن مركز سوراخي كه بايد زده شود از نوك پين استفاده نماييد.
پس از اطمينان از قرار گرفتن دريل مگنت بر روي سوراخ مورد نظر و چسبندگي مگنت به قطعه كار آنرا روشن نماييد.
قبل از شروع به سوراخكاري حتما شير مخزن مايع خنك كننده را باز نماييد.
قبل از چسباندن مته به سطح قطعه كار موتور را روشن كنيد و اجازه بدهيد موتور به حداگر دور خود برسد.
با چرخاندن دسته و در ابتداي تماس مته با قطعه كار نيروي كمي اعمال كنيد و با فشار مناسب سوراخ كاري را انجام دهيد و سعي كنيد با حوصله مته را در قطعه كار سرد كنيد.
عمل سوراخ كاري را با حوصله و اعمال نيروي مناسب انجام دهيد و با اعمال زياد نيرو راندمان كار بالاتر نخواهد رفت بلكه فشار بالا باعث فشار به موتور و سوختن مته مي شود.
ترجيحا مايع خنك كننده را به كمك شير روي محل سوراخ كاري و مته تنظيم كنيد كه بتواند در سريع ترين حالت ممكنه قطعه و مته را خنك نمايد.
زماني كه مته در آن سوي قطعه در حال خارج شدن است بهتر است نيروي كمتري اعمال كنيد و با حوصله سوراخ كاري را تكميل كنيد.
موتور را با كمك دسته ها به بالاترين نقطه ممكنه برده و موتور را خاموش كنيد. براده ها و زوائد حاصل از سوراخ كاري و پولكي ها را از مته و سطح قطعه پاك نماييد.

 

www.abzarmarket.com Alfar magne

 
تعمير و نگهداري دريل مگنت

به طور مرتب براده و روغن و آلودگي و گرد و غبار را از روي دريل مگنت پاك كنيد و هميشه دريل مگنت خود را در بهترين حالت تميزي نگه داري كنيد.
بصورت دوره اي زغال هاي موتور را چك نماييد كه خوردگي بيش از حد و جابجايي نداشته باشند.
اگر قطعه اي در دريل مگنت شما خراب شد به سرعت آنرا تعويض يا تعمير نماييد كه باعث خراب شدن ديگر قسمت ها نشود.
بطور منظم با گريس، ريل ها را روغن كاري نماييد اين عمل باعث روان تر كار كردن و عمر طولاني تر دريل مگنت شما خواهد شد. علاوه بر گريس ريل ها گريس گيربكس را نيز چك كنيد و در موقع لزوم تعويض نماييد. براي برگشتن گريس به حالت اوليه دستگاه را در حالت خوابيده به كنار نگه داري نماييد اگر به صورت غير افقي قرار است سوراخ كاري انجام دهيد.
بطور منظم و قبل از هر بار استفاده لقي را به كمك پيچ هاي تنظيم كناره چك كرده و تنظيم نماييد.

 

انواع دريل مگنت
دريل مگنت هاي FE Power tools
دريل مگنت هاي Alfra
دريل مگنت هاي Metabo

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۵:۳۱ توسط:abzarmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :