abzarmarket abzarmarket .

abzarmarket

نحوه كار با دريل

نحوه كار با دريل
ابزار ها به ما در انجام كارها كمك مي كنند دريل ها جزو ابزار هايي هستند كه در خيلي از موارد به ما كمك مي كنند كه اولين و مهمترين آن انجام سوراخ كاري است. علاوه بر سوراخ كاري، دريل ها بخاطر حركت چرخشي اي كه ايجاد مي كند مي توانند با ابزار هاي كمكي ديگر به عنوان همزن، سنباده و جلادهنده، سيم پيچ، برش هاي گرد با سايز هاي مختلف و خيلي كار هاي ديگر براي ما مورد استفاده باشند.
اما اصلي ترين وظيفه دريل ها سوراخ كاري است. ابتدا محلي كه قرار است سوراخ كاري انجام بدهيد را بايد به درستي بررسي  كنيد.
 
جنس محل سوراخ كاري (چوب، MDF، آلمينيوم، آهن، كاشي يا سراميك، سنگ، بتن و ...) و انتخاب مته مناسب آن
 
www.abzarmarket.com drill Amozeh 5
 
قطر سوراخ (پيچ و رول پلاك كوچك و متوسط يا بزرگ، عبور سيم، شلنگ، لوله، چشمي درب و ...) كه معمولا از دو تا سيزده ميلي متر با توجه به قطر سه نظام قابل انجام است البته در مورد چوب و پلاستيك ها و مواد نرم مي تواند با همين قطر سه نظام سوراخ هاي بزرگتري ايجاد كنيد.
 
عمق سوراخ كاري مورد نظر ما كه از سمت ديگر چوب، فلز يا ديوار عبور نكند
 
www.abzarmarket.com drill Amozeh 4
 
بررسي نقطه سوراخ كاري كه در مسير سيم كشي برق، لوله كشي آب يا گاز نباشد كه با نگاه به خروجي ها و بررسي آنها تا حدود زيادي قابل تشخيص هستند. سپس دريل و مته مناسب آن سوراخ كاري را تهيه كنيد و اگر دريل شما داراي سه نظام آچاري بود حتما از آچار آن براي سفت كردن مته هم جهت با عقربه هاي ساعت استفاده كنيد.
 
www.abzarmarket.com drill Amozeh 2
 
و اگر سه نظام دريل شما از نوع اتومات بود با نگه داشتن بدنه سه نظام و چرخانده با دور كم آنرا سفت كنيد كه در هنگام سوراخ كاري مته در سه نظام نچرخد.
 
www.abzarmarket.com drill Amozeh 1
 
اگر از دريل برقي استفاده مي كنيد حتما از پريز برق با فاصله مناسب يا كابل انتقال برق استفاده كنيد و قبل از به برق زدن حتما آچار سه نظام را از دريل دور كنيد و كليد روشن شدن را چك كنيد به صورت قفل شده در حالت روشن نباشد. حتما از عينك كار براي محافظت از چشم ها براي عدم ورود تراشه ها و گرد و غبار نيز استفاده كنيد.
 
حال فرض كنيد يك جا مايع ظرفشويي زيبا و خوش طرح خريده ايد و قرار است آن را در آشپزخانه منزل جديدتان نصب كنيد. به احتمال زياد ديوار آشپزخانه از جنس كاشي است و نياز هست كه شما دريلي داشته باشيد كه حالت چكش يا ضربه داشته باشد و مته مورد نياز آن از نوع سر الماسه باشد و قطر مته بايد به اندازه يا كمي كوچكتر از قطر رول پلاك تان باشد، عمق سوراخ هم بايد كمي بلند تر از قد يا ارتفاع رول پلاك تان باشد. حال بررسي كنيد مسير سيم هاي برق يا لوله كشي آب يا گاز در محل سوراخ كاري شما نباشد كه با نگاه و بررسي محل كليد و پريز ها، خروجي لوله هاي آب و خروجي لوله هاي گاز قابل تشخيص است.
پس از بستن مته بر روي سه نظام دريل و سفت كردن آن، دريل را به برق وصل كنيد و قبل از روشن كردن آن ابتدا حالت آنرا بر روي چرخش يا همان دريل قرار دهيد و دور در حالت آزاد را با كليد ديمر كه معمولا روي كليد اصلي است در حالت مياني تنظيم كنيد اگر بتوانيد روي محل سوراخ كاري چسب كاغذي بچسبانيد يا با يك سنبه مركز سوراخ كاري را كمي خراش بدهيد ديگر مته شما روي كاشي سر نمي خورد بهتر است از دسته كمكي نيز به اين منظور و كنترل بيشتر بر روي دريل استفاده كنيد و نوك مته را در جايي كه از قبل مشخص كرده ايد قرار داده و به آرامي كليد اصلي دريل را بفشاريد با كمي چرخش نوك مته جاي خود را بر روي كاشي پيدا مي كند حال بهتر است دريل را در وضعيت چكشي يا ضربه اي قرار دهيد كه معمولا تصوير چكش بر روي كليد آن حك شده است و با دقت و فشار كافي سوراخ كاري را تكميل كنيد. استفاده از دسته كمكي مانع لرزش و در نتيجه سوراخ كاري دقيق تري مي شود.
نكته ديگر اينكه پيچ را داخل رول پلاك بگذاريد و با چكش آنرا به داخل سوراخ وارد كنيد اين كار باعث مي شود رول پلاك به درستي و صاف داخل سوراخ قرار بگيرد و با پيچ گوشتي دستي يا سري پيچ گوشتي كه باز مي توانيد بر روي سه نظام دريل تان بجاي مته ببنديد با حالت چپ گرد آنرا باز كنيد و جا مايع ظرف شويي را براحتي بر روي سوراخ هاي رول پلاك دار ببنديد.
 www.abzarmarket.com drill Amozeh 3
 
همين مراحل را مي توانيد براي نصب آينه، تابلو هاي بزرگ، نصب هواكش، لوستر ديواري و سقفي و ... انجام دهيد. مي توانيد براي سوراخ كاري و پيچ بستن و ساختن قفسه هاي كتاب و خيلي كار هاي ديگر از انواع دريل ها استفاده كنيد.
بهتر است پس از اتمام كار مته يا سر پيچ گوشتي يا ابزار هاي كمكي ديگر را از سه نظام جدا كنيد و دريل را تميز كنيد و در جاي مناسب نگه داري نماييد.
 
در لينك دريل مي توانيد دريل مناسب كار خودتان را بيابيد
 
ديگر انواع دريل را از لينك هاي زير بيابيد
 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۲:۱۷ توسط:abzarmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :